Karine Caimo

Digital (analytics) addict

Splash pages are so oldschool

Splash pages, beter bekend als ingangspagina’s voor websites van grote bedrijven met veel verschillende diensten die je eerst je taal doen kiezen en ook je interesse. Kom je als particulier of als zelfstandige, kleine of grote ondernemer, als klant van de bank of eerder als verzekeraar, … dat moet je eerst bepalen alvorens je toegang hebt tot de site voor jouw doelpubliek. Dat slaan ze dan op in een cookie en de volgende keer kom je meteen op site van jouw vorige keuze. Joepie…

Belfius splashpage
Ik vind ze vervelend, ze zijn slecht voor SEO (zeker als ze zoals in onderstaand voorbeeld geen enkel zoekwoord bevatten), ze zijn tijdverspilling en ze verhogen de bouncerate.

Hoe kan het beter? Laat al je bezoekers landen op je meest bezochte website, in de taal waarin hun browser is ingesteld en zorg dat je topnavigatie je bezoekers goed begeleidt naar de juiste subsite. En wat doe je dan met bezoekers die hun browser in het Engels hebben staan en je site is alleen beschikbaar in de 2 Belgische landstalen? Dan kies je voor de taal van de grootste populatie Belgen: Nederlands dus.

Onderstaand voorbeeld van Generali is helemaal slecht: alleen een taalkeuze & een gigantisch afbeelding die vreselijk traag laadt en zonder enige toegevoegde waarde. Idereen die Generali niet kent kan van dit beeld afleiden dat ze in verzekeringen doen…

Generali splashpage

De splashpage van AG Insurance was ook zo een onvriendelijk ding maar werd blijkbaar onlangs veranderd.

Splaspage AG Insurance

Er werd gekozen voor een corporate header en als je de eerste keer op de site beland wordt er je duidelijk gemaakt dat je bovenaan de keuze hebt over verschillende sites voor de verschillende doelgroepen.

Corporate header AG Insurance

 

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2019 Karine Caimo

Twitter Facebook LinkedIn Instagram